Laatste stukje Thailand 🇹🇭

Nog 10 dagen en dan fietsen we Maleisië in. Na 103 dagen Thailand hebben we zin in een nieuw “avontuur” en zijn dan ook nieuwsgierig naar dit land. Maar eerst nog even het laatste stukje Thailand.

Op vele plekken is het duidelijk dat we de schoenen uit moeten doen (soms wel vervelend vanwege de veters en het klittenband van de fietsschoenen). Andere plekken zijn minder duidelijk en dan kijken we naar de voeten van anderen of op de mat bij de deur. Vaak is er wel iemand in de buurt die onze twijfel ziet en dan aangeeft wat er van ons verwacht wordt. Deze picto hadden we hier nog niet gezien. In ieder geval weten we wat ons te doen staat: gewoon binnen stappen 👍.

We hebben al op veel verschillende soorten plekken geslapen, maar ‘iglo’s’ in Thailand hadden we niet verwacht. Vanwege de “grootte” hadden we wel 2 van dit soort iglootjes nodig.

Na 4 uur zonder stroom konden we de airco aandoen in onze smeltende iglo’s. 42 Graden gaf de thermometer aan. Dat betekende dat we langer buiten bleven, omdat het daar  (ondanks de muggen) aangenamer was. Pas toen het er rond de 33 graden was, zijn we naar bed gegaan. Hetgeen wel veel later was voor Karel en Willem dan zij gewend waren. Ieder nadeel heb z’n voordeel.

Willem was de volgende ochtend ( ondanks slaaptekort ) in zijn nopjes dat er nog frisdrank van de vorige avond over was gebleven. Suikers zorgen voor energie aan het begin van een nieuwe fietsdag zullen we maar zeggen 🤣.

Pak Meng beach; een Thais badplaatsje dat alleen in de weekenden druk bezocht wordt.

Voor ons betekende het dat we de zee vandaag nagenoeg voor ons zelf hadden. Naast ons “bungalow”hutje lag een kajak en deze mochten we gebruiken. Naast kajakken kun je er ook vrijwillig mee omslaan  of boegbeeld spelen (en dan kijken hoe lang je kunt blijven hangen). Maar dat kajakken zo gevaarlijk kon zijn …

Jippie de 2e tand eruit tijdens de reis. Ze zitten veilig in een zakje in Willems portemonnee. Over 5 maanden kunnen ze in het bakje bij de rest van zijn soortgenoten 😃.

Prachtige fossiele zeester. Helaas ook zeer kwetsbaar. To fragile voor transport naar Nederland.

Ook hier heeft de zon ( en waarschijnlijk ook het zweet 😉) z’n werk gedaan. Na ruim 6 maanden trouwe dienst vertoont dit fietsshirt slijtagesporen. Ach, zo lang het maar bij kleding blijft…

Mmm, op de nightmarket is voor ieder wat wils. Willem laat een pannenkoek met 4 toppings maken. Favoriete toppings zijn natuurlijk de snoepjes 😁. De pannenkoek heeft de smaak en hardheid van een nieuwjaarsrolletje. De slagroom werd danig gemist 🤣.

Toen we tegen 18.00 uur deze drukke markt betraden, klonk het volkslied door de luidsprekers. Iedereen bleef stil staan. Een Sybrand-Buma-moment?

Onze laatste rustdag in Thailand. Een klein resort aan de rand van de stad. Ze hebben een heerlijk zwembad waar we inmiddels al 3x in hebben gelegen. Het is buiten boven de 35 graden en de luchtvochtigheid is zich dagelijks aan het opbouwen. We zweten (en drinken) allen dan ook flink. In China was dit destijds ook het geval.

Het resort ligt iets buiten de stad. Op leenfietsjes Satun in, omdat we nog wat dingetjes wilden regelen alvorens we naar Maleisië gaan. We kopen nieuwe zonnebrand, het antimuggenspul was op, voor Leonie een wijdvallende lange broek (Maleisië kent grote Islamitische gedeeltes) en we gaan geld wisselen. Dit kan op de grens niet (de eerste pin ligt op ruim 30km) en waarschijnlijk zullen we op die dertig km nog wel ergens onze dorst willen lessen.

Karel en Willem vonden het leuk om zich zelfstandig door het verkeer te bewegen. Is er een nieuw zaadje geplant voor een toekomstige vakantie/reis?

32 antwoorden op “Laatste stukje Thailand 🇹🇭”

1. If you are going for best contents like myself, just go to see
    this website all the time because it provides feature contents, thanks 0mniartist asmr

2. Great site you have here.. It’s difficult to find high quality writing like yours these days.